Saksamaa Turuarendusprojekt: B2B VIP EVENT ja pop- up müük “Eesti mahetoodete nädal Nürnbergis ” september/oktoober 2022”

2022 alustas Organic Estonia sisenemist Saksamaa turule. Selle eesmärgi täitmiseks viidi läbi turundusprojekt B2B VIP EVENT ja pop- up müük “Eesti mahetoodete nädal Nürnbergis ” september/oktoober 2022”

VIP event viidi läbi Nürnbergis Biofach 2022 messi ajal, kuhu kutsuti B2B kohtumisele piirkonna ostujuhid, distribuutorid, agendid. Projekti kaasati, pika kogemusega rahvusvaheline turuekspert Klaus Pfitzner, kes lõi esmalt andmebaasi ostujuhtidest, kes tegelevad vastava valdkonna tootekategooriatega ja võiksid olla huvitatud uute toodete lisamisest oma kaupluse nimistusse. 

Olulise rahvusvahelise messi atmosfääri ära kasutamine, uute toodete tutvustamine ja Eesti stendi külastamine andis võimaluse saada Eestist suurema pildi. 

Projekti raames viidi läbi tutvustav seminar Eestist ja mahe ettevõtetest. Ülevaade anti Eesti mahemajandause katusorganisatsioonist Organic Estoniast ja ühisturunduse portfellist, mis on leitav aadressil www.organicestonia.ee. 

Projekti raames loodi spetsiaalne saksakeelne keskkond toodetest, mis on fookusega Saksamaa turule. Projekti käigus nõustati tootjaid ja valmistati ette tooted, sildid ja pakendid saksa tarbija jaoks. Koostati saksa keelsed tootekataloogid mida jagati paberkandjal ostujuhtidega ja on kättesaadavad ka Organic Estonia kodulehel Saksamaa on Euroopa suurim maheturg.

Seminari käigus tehti Eesti tootjatele ülevaade Saksamaa maheturust. Koostöös Tartu Ärinõuandla, EASi ja Organic Estonia ettevõtetega osales üritusel ca 20 külalist.

Mahetoidupäevad Saksamaal

05.09.2022 viis Organic Estonia läbi Biofach 2022 ja OE Saksamaa turuarendusprojekti tagasiside seminari. Seminari eesmärgiks oli jagada messil osalejate tagasisidet ja mõtteid ning teha kokkuvõte turuarendusprojekti tulemustest ja edasistest sammudest. 

Projekti tulemusena saavutati eesmärk, milleks oli POP UP müük Saksamaa jaketis. Organic Estonia Saksamaa ekspordiprojekti tegevuste raames valiti välja 8 ettevõtte 24 sobilikku toodet Rewe kaupluseketti.

Projektiga seoses on kontaktid loodud Berliinis asuva ettevõttega KoRo, kes soovib osta eesti mahetooteid suuremates jaepakendites. Teine loodud kontakt on Carriere nimelise hulgiostjaga Hamburgist, kellel oli huvi 2023 aastal osta kanepi ja tatratooteid ning mahe mett. Kolmas loodud kontakt on samuti Hamburgis. Tegemist on Organic Friends nimelise edasimüüjaga, keda huvitavad innovaatilised tooted nagu Just Kama kuivad smuutisegud, Must Küüslauk kapslid, MÖM maitsemeed jne

Lisaks on valitud 8 ettevõtete esmasesse valikusse Rewe keti kauplusesse – Estvita teed, Loov Organicu metsamarja mahlad, Must Küüslauk, MÖM maitsemeed, Honest Nektari kanarbiku mesi, Chaga eliksiirid, Just Kama kuivad smuutisegud, Tõrvaaugu tatratooted.

2023 aasta alguses avaldati väljaandes BioPress Newsletter artikkel, mahetootmise võidukäigust Baltimaadesse. 

Organic Estonia Saksamaa turuarendus projekt viidi läbi PRIA turuarendustoetusega.