PILDIGALERII
Organic Estonia projekt: Mahetoit tarbijale lähemale: turustamise võimaluste arendamine
Inimeste jaoks on mahetoodete ostmisel kõige olulisemad põhjused toidu puhtus, ja et see on ilma pestitsiidide ja lisanditeta.
Lisaks on ostukriteeriumides välja toodud keskkonnasõbralikkus ja tervislikkus. Aktiivsed mahetarbijad rõhutavad lisaks puhtusele mitmeid omadusi nagu maitse, tervis ja loomade heaolu. Loe rohkem.
Degustatsioonid Tallinna Kaubamajas: Mõnusad märkamised Minna marmelaadi proovijatelt
,,Kaubamajas liikus väga palju rahvast ning huvilisi oli palju. Pigem tulid maitsma naisterahvad ja perekonnad, oli ka turiste. Mitmed meesterahvad ütlesid, et ei söö magusat või lihtsalt marmelaad ei maitse ning ei tule ka proovima. Üldine tagasiside oli väga positiivne – marmelaadi puhul meeldis inimestele puhas ja naturaalne maitse ning väga paljud kiitsid, et tooted on tunduvalt mahedama ja vähemmagusa maitsega kui tavaliselt marmelaadid. Mitmed kliendid olid toodetega tuttavad ja oli ka neid, kes ütlesid, et Minna marmelaadid on ammused lemmikud ja kõik maitsed juba proovitud. Tundus, et ka zelatiini asendamine agar-agariga oli mitmetele meelejärgi, kes ütlesid, et otsisid tuttavale/pereliikmele marmelaadi, mis sobiks taimetoitlasele,” kommenteerib Minna Marmelaad OÜ tegevjuht Siret Elmi.
Minna Marmelaad OÜ tegevjuht Siret Elmi: ,,Samas oli igal päeval ka inimesi, kes küsisid, kui palju tootes suhkrut on ja mainisid, et nad eelistaks haput marmelaadi ja ostaksid toodet, kui oleks sama hea naturaalne toode, kuid lihtsalt hapukam. Uuriti, kas ei oleks võimalik jätta marmelaadil suhkrukiht ümber panemata – siis oleks toode vähemmagus ja meeldiks rohkem, kuid seda mainisid siiski üksikud inimesed. Marmelaadi osteti mitmel korral ka välismaale sõpradele saatmiseks, kuna on mahe ja eestimaine toode.”
Milline toode osutus lemmikuks?
,,Lemmikuks osutus mustsõstra marmelaad – kõige tugevama ja intensiivsema maitsega. Teiste maitsete puhul mainiti, et ei ole vaarika ega tikri maitset tunda ja need on küllaltki sarnased – on tunda ainult suhkru maitset. Kõige suuremat huvi tekitas ka mustsõstar – seda sooviti esimesena proovida ja mõnikord ka seda maitset ainult proovitigi, teised maitsed ei tekitanud nii suurt huvi,” sõnab Siret Elmi.
,,Laupäeval liikus poes rohkem rahvast kui teistel päevadel ja maitsjaid oli seetõttu ka rohkem. Esitlusel oli vaarika, mustsõstra ja kodumarja marmelaad, mille sees oli samuti mustsõstar, seega oli natuke segadusttekitav, kui mõlemale taldrikule panna kõrvuti samad maitsed. Esimesel päeval toimus esitlus Kaubamaja enda lauaga, mis piiras vaadet ja oli natuke keeruline kõiki möödujaid maitsma kutsuda ning inimestel oli ka ebamugav maitsta – tulevikus kindlasti oleks hea teha esitlused meie lauaga,” kommenteerib Siret Elmi.
Kontakte iga päev ca 200
Minna marmelaadid, Organic Estonia
Tallinna Kaubamaja 19-21.09.2024
Magna Labor
Allikas: Minna Sahver OÜ
Tõrvaaugu Mahe Talu degustatsiooni tagasiside
Paar üksikut inimest oli toodetega tuttav, kuid enamike jaoks siiski midagi täiesti uut. Müslit sooviti rohkem proovida kui kama – mitmed inimesed ütlesid kohe ära, et ei armasta üldse kama. Toortatra kasulikkusest olid paljud juba teadlikud ning olid väga üllatunud, et müslit saab teha tatrast.
Tatramüsli maitse meeldis peaaegu kõigile, kõlama jäi ka mitmelt inimeselt tagasiside, et müsli on liiga kõva ja krõbe ning peaks seisma jogurti või keefiriga mõnda aega, et pehmeneda. Mitu inimest kommenteeris ka väga kallist hinda müsli puhul, kuna pakk on väike ja hind krõbe. Naljatati, et saab palgapäeval ehk ostma tulla,” kommenteerib Janek Kuusik.
Kama tundus põneva maitsega, kuid pigem liiga võõras ja paljud polnud kindlad, kas tarbiksid sellist toodet. Üks proua sai väga suure kas pähkli- või pähklikooretüki kama seest ja oli pahane, et peaaegu murdis hamba.
Leib meeldis kõigile, kes maitsesid – kiideti, et ei ole nii spetsiifilist tatra maitset kui tavaliselt tatraleibadel ning paljudele meenutas leib peenleiba (ehk köömnete tõttu).
Allikas: torvaaugumahetalu.eu
Wiru Mill OÜ degustatsiooni tagasiside Stockmannis
29. novembril said kõik Stockmanni külastajad maitsta ja kaasa osta Wiru Milli tooteid. Lisaks tutvustas Wiru Mill toortatra tervislikke omadusi ja eeliseid. Külastajate lemmikuks osutus müsli! Degustatsioonil sai mekkida, Toortatramüsli mee ja pähklitega, Täkumetsa Rubiin müsli ja Mahedat Toortatratangu.
Allikas: wirumill.ee
Mis edendaks maheturgu?
Rohkem kui pooled inimesed ostaksid rohkem mahetoitu, kui hind oleks odavam. Aktiivsed tarbijad soovivad mahetoodetele paremat kättesaadavust ja laiemat valikut. Tavakasutajad vajavad enam kindlust, et tootja saab kaupmehelt oma toote eest ausa hinna, samuti kindlust, et mahe päriselt erineb tavapärasest tootest.
Eesmärk: Teha mahetoit ja Eesti mahetoidutootjad tarbijale nähtavaks, parandada turustamise tarneahelaid ja seeläbi suurendada Eesti mahetootjate müüki. Suurendada mahepõllumajandustoodete tootjate turujõudu ja arendada omavahelist koostööd.
Tulemuse saavutamiseks koondab Organic Estonia MTÜ katusorganisatsioonina ühte portfelli mahemajanduse ettevõtted ja esitleb neid ühiselt kaupluste ostujuhtidele. Projektis osalevatele ettevõtetele korraldatakse ühisväljapanekud erinevates kauplusekettides üle Eesti.
Mis kasu saavad tootjad?
- Tarbijate tähelepanu mahetoodetele ja nende tootjatele Eestis
- Mahetootjad muutuvad jaekettidele atraktiivseteks partneriteks
- Koostöös sündiv sünergia ja kokkuhoid turunduskuludelt
- Sortimendi võimalik laiendamine
- Toodete müügikasv
Projekti eeldatav tulemus: Mahetoodete tarbimise kasv ja parem kättesaadavus jaekettides.
Projekt viiakse läbi PRIA Lühikeste tarneahelate või kohalike turgude kaudu põllumajandustoodete ja toidu turustamisvõimaluste arendamise toetuse abil.