Raplamaa südames sündinud mahe marmelaad Minna (Minna Sahver) on 15-aastane, olles kasvanud väikesest koduköögist tunnustatud mahetootjaks. Ettevõtte lugu sai alguse 2010. aastal vanaema Minna auks, kelle käes kasvasid aiasaadused ja inspiratsioon, mida hakkasid edasi kandma tema lastelapsed. Kuidas ettevõte alguses sügavkülmutatud beebipüreede juurest igas suuremas poeketis müügil olevate mahemarmelaadideni jõudis, räägib lähemalt Minna Sahvri (Minna Marmelaad) tegevjuht Siret Elmi.
Millal ja kuidas ettevõte alguse sai?
Firma loodi 2010. aastal vanaema Minna auks, kes tegeles omal ajal aiasaaduste kasvatamisega. Ta oli väga töökas ning süstis oma eeskuju ka lastelastele.
Siret Elmi alustas ettevõtlusega oma koduköögist, kus sai tehtud esimesed katsetused ja proovid marmelaadimaailmas.
Esimene aasta oligi selline ettevalmistamise periood, meenutab ta: erinevate maitsetega marmelaadide kestvuskatsed säilivusaja kindlaks määramiseks, dokumentatsioonide koostamine, koolitused ja osalemine mentorprogrammis, samuti esimesed proovimüügid kohalikus talupoes ja laatadel.
Inimestele meeldis isetehtud marmelaad ja see võeti hästi vastu. Hakkasid lisanduma uued edasimüüjad (poed), kus sooviti Minna marmelaade oma sortimenti. See andis julgust juurde oma ettevõtmisega edasi tegelema hakata. Nii jõudiski kätte aeg, kui koduköök jäi väikeseks ja tuli edasi liikuda. Praeguseks toimetatakse rendipinnal, kuid tulevikus plaanitakse täitsa oma tootmishoonet.
Milline oli algne äriidee ja kas praeguseks on midagi muutunud võrreldes algusega?
“Kõige esimese äriplaani kirjutasin sügavkülmutatud beebipüreedele, kuid see ettevõtmine ei realiseerunud,” meenutab Siret Elmi, “arvasin, et sügavkülmutatud tooteid on keerulisem turustada. Kuid sealt edasi jõudsin marmelaadide juurde. Püreede mõte jäi alles, aga teisel kujul. Marjadest ja puuviljadest valmistatud püreesid kasutame hoopis marmelaadikommide värvimiseks, et ei peaks kasutama sünteetilisi värvaineid.”
Kui alguses oli tegemist tavatootjaga, siis praeguseks on ettevõte täielikult mahetootja ehk kasutusel on vaid mahetooraine. Tooted on ka gluteenivabad, et selle probleemiga inimesed saaksid samuti maiustada.
“Oleme algset ideed edasi arendanud ja nüüdseks on lisandunud tootevalikusse marmelaadid nii piima- kui ka tumedas šokolaadis,” lisab tegevjuht, “need on pakendatud kaunitesse kinkekarpidesse ja võitnud mitmeid auhindu ning on inimeste poolt hästi vastuvõetud.”
Milline on olnud ettevõtte seni suurim edulugu?
“Seni suurim edulugu oli vast siis, kui koroonaepideemia ajal kõik n-ö kokku kukkus,” räägib Minna marmelaadide looja, “koroonaaeg oli meile sõna otseses mõttes positiivne. Kui kogu maailm “lukku” läks ja kõik koju jäid, ei jäänud me niisama istuma, vaid nägime võimalust ja aega arendada välja uusi tooteid. Teoks sai ammune unistus sukelduda šokolaadimaailma. Esialgu tulime välja kahe sordiga: Minna mahe marmelaad MAASIKAS piimašokolaadis ja Minna mahe marmelaad ÕUN piimašokolaadis. Karbi kaanel on kujutatud vanaema maasikapeenras ja vanaema õunaaias. Selle karbi illustreeris Raplamaa kunstnik Hege Runnel.”
Piimašokolaadis tooted on pigem mõeldud lastele.

Järgmise edusammu tegid nad juba tumeda šokolaadi maailmas ja mõeldes täiskasvanutele. Inspireerudes Raplamaa rabadest, sündis kinkekarp “Rabade Maitsed” tumedas šokolaadis. Sellest karbist leiab rabamaitselised marmelaadid nagu jõhvika-, muraka-, mustika- ja rabamännimarmelaadid.
See toode sai hetkega väga populaarseks ja kuulsaks. “Rabade Maitsed” on võitnud juba kolm konkurssi: Raplamaa Parimate Ettevõtete tunnustamisel tiitli “Rabav Toode 2021”, Parima Talutoidu konkursil “Parim maius 2022” tiitli ning Mahekonkursil tunnustuse “Parim mahetoit 2022”.

Ilmavalgust nägi tumeda šokolaadiga kinkekarp “Metsade Maitsed”, mis on järg “Rabade Maitsetele” ning kannab Pääsukese märki, mida annab välja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.
Minna täitsa ahjusoe uus toode on Minna mahe marmelaad KUUSK tumedas- ja piimašokolaadis, mida Siret esitleb ka Tallinna Toidumessil 2025, mis toimub 24. – 25. septembril Unibet Arenal. Organic Estonia stend: A-16


Allikas: www.veebimajutus.ee/blogi/kliendi-lugu-marmelaad-puhtast-loodusest-ja-vanaema-kogemusest / www.organicestonia.ee