Ettevõtted otsivad Laheriikide kaudu väravat maailmasse

Arab Health 2025
Eesti tervishoiusektori tippettevõtted osalesid Dubais toimunud mainekal valdkonna messil Arab Health 2025. FOTO: Ettevõtluse ja innovatsiooni sihtasutus

Eelmisel nädalal osalesid üheksa Eesti tervishoiusektori tippettevõtet koostöös ettevõtluse ja innovatsiooni sihtasutuse (EIS) ja välisministeeriumiga Araabia Ühendemiraatides Dubais toimunud mainekal valdkonna messil Arab Health 2025.

27.-30. jaanuaril toimunud Arab Health tähistas tänavu juba oma 50. aastapäeva. Dubaisse koondusid tervisevaldkonna liidrid üle kogu maailma. See andis EIS-i kaugturgude regiooni juhi Piret Sauteri sõnul hea võimaluse uute sidemete sõlmimiseks.

Eestlaste huvi Laheriikide vastu on kõrge

„Eesti tervishoiusektori ettevõtete huvi Laheriikide vastu on jätkuvalt kõrge. Kogu sealses regioonis on tervishoiu valdkond väga kiirelt arenev ning seetõttu on pinnas kontaktide loomiseks väga sobilik. Kuna tegemist on globaalse haardega ärimessiga, siis tasub Arab Healthi messil osalemist vaadelda kui laiemat võimalust oma tooteid maailmale tutvustada,“ ütles Sauter. Ta lisas, et ka varasemalt on Eesti tooted ja teenused pakkunud messil kõrgendatud huvi.

Seekordsesse Eesti delegatsiooni kuulusid väga eripalgelisi väljakutseid lahendada soovivad ettevõtted – alustades turvaliste IT-laheduste ja innovaatiliste vitamiinidega ning lõpetades pimedatele ümbritsevat keskkonda tunnetada aitava seadmega.

Juba neljandat korda osales Arab Healthil Migrevention, mis soovib maailma esimese täielikult digitaalse peavalukliinikuga aidata 1,4 miljardit migreeni käes kannatavat inimest.

Migreventioni kaasasutaja ja juht Katrina Laks: „Tervisetehnoloogiate valdkonnas on müügitsüklid kõikidel turgudel pikad, seda ka Laheriikide regioonis, ning usalduslike suhete loomine ning hoidmine messide ja visiitide käigus on kriitilise tähtsusega. Eesti ühise messiboksi ja äridelegatsiooniga Arab Healthil osalemine on andnud Migreventionile võimaluse luua püsivaid partnersuhteid, mis on viinud tänaseks reaalse koostööni.“

„EISi ja kohaliku äridiplomaatia tugi Lähis-Idas on olnud sektoris tuntav, aidates ettevõtjaid nii kontaktide sõlmimisel kui ka kohaliku turu eripärade mõistmisel,“ lisas Laks.

Eesti ettevõtete eeliseks on uuendusmeelsus

EISi tervisetehnoloogiate ja -​teenuste fookusvaldkonnajuht Kristiina Sepp peab Eesti ettevõtete eeliseks äärmist uuendusmeelsust. „Eesti eeliseks on innovatsioonile avatud ühiskond, mis soodustab iduettevõtlust ja uute tervisetehnoloogiate kasutuselevõttu. Meie ettevõtete lahendused on kindlasti ka rahvusvahelisel tasandil eeskujuks – eelkõige digitehnoloogiate vallas, kus täna on eesmärgiks mitte ainult turvaline ja sujuv terviseandmete haldamine ja liikumine või teenuste kättesaadavus, vaid eelkõige inimestele antav võimalus ise oma tervist jälgida ning seeläbi elukvaliteeti tõsta,“ sõnas Sepp.

Arab Healthil osalesid Eesti ettevõtted: 7Sense (telehaptiline seade pimedatele ümbruse tunnetamiseks), Chemi-Pharm (viiruste leviku takistamine), Helmes (innovaatilised tarkvaralahendused), Lifeyear (südamehaiguste vaba maailma loomine), MDSC Systems (mobiilsed kliinikud), Migrevention (digitaalne peavalukliinik), Nordic Vitamins (spreivitamiinid), Nortal (targad tehnoloogiad) ja One Architects (mitmekülgsete haiglate disainimine).

Rahvusvahelisel tervishoiu messil Arab Health | Global Healthcare Medical Expo | Dubai 2025 (arabhealthonline.com) oli esindatud ka Organic Estonia liige NorVita!

NorVita / Nordic Vitamins OÜ brändi lugu


Kõik sai alguse soovist luua päriselt efektiivne vitamiinitoode, mis annaks inimesele rohkem tagasi ja väärtustaks puhta looduse poolt pakutut.

Ühiselt leiti, et kvaliteetne ravimitööstus on maha surutud lõputu bürokraatia ja turukaitse poolt ja seetõttu otsustati inimeste heaolusse panustada luues innovatiivseid, tõhusaid ja mugavalt tarbitavaid toidulisandeid. Teoorias osati seda ka teha – viiest asutajast 4, Imre, Indrek, Tanel ja Sander, töötasid aastaid ravimisektoris. Seal omandasid nad suurepärase kogemuse ravimite ja apteegitoodete tootmise, arenduse, kvaliteedi ja regulatsioonide vallas.

Kuidas seda kõike aga turundada? Kaasasutaja ja turundusspetsialist Kristi liitus ettevõttega, kui oldi juba loomas tooteid, ent toodetel ei olnud veel brändi ja nägu. Uus tiimiliige sobis nagu valatult, sest ka Kristi oli aastaid Austraalias elades saanud idee hakata tegelema pihustatavate vitamiinidega, kuna ta nägi nende positiivset mõju. Kui Kristi Eestisse naases, said kaks üliolulist poolust – kvaliteetne tootmine ja kaasahaarav turundus – juhuse (või saatuse) tahtel kokku ning ühiselt loodi ühiselt NorVita.

Ettevõtluse ja innovatsiooni sihtasutuse eesmärkideks on suurendada Eesti rahvusvahelist konkurentsivõimet, arendada ettevõtlust ja elukeskkonda. Kuivõrd viimastel aastatel on vähenenud nõudlus Eesti senistes ekspordi sihtriikides, aitab EIS ettevõtetel leida uusi turge ja seeläbi toetada Eesti majanduse taastumist. Messil osalemist rahastatakse Euroopa Liidu taasterahastu fondist NextGenerationEU.

Allikas: https://arileht.delfi.ee/artikkel/120353250/ettevotted-otsivad-laheriikide-kaudu-varavat-maailmasse