Mahetooted (tähistatud enamasti Organic Denmarki märgiga) Taani tavalises jaemüügiketis – riiulil läbisegi tavatoodetega.
“Ma arvan, et teil Eestis on praegu sama protsess käimas mis meil kunagi: nagu nõiaring – ühelt poolt takistab väga väikese turuosaga mahesektor kasvu ja teiselt poolt ei taha jaemüügiketid mingil juhul mahedaid tooteid sisse võtta,” meenutab Gitte Hvoldal organisatsioonist Organic Denmark 25 aasta tagust aega, “Aga Taanis me nägime, et mahetooted on tulevikuteema ja hakkasime propageerima neid kõigile arusaadavate sõnumitega: mahe on hea su tervisele, loomade heaolule ja kliimale. Ja ühtäkki nägime, et mõned tooted nagu piim, juurviljad ja puuviljad said jaemüüki. Nii hakkas maheda osakaal tasapisi tõusma.”
Gitte rõhutab, et Taanis mängis mahesektori edus ülisuurt rolli Taani valitsus, kes investeeris sektorisse piisavalt. “See on väga oluline, et valitsus võtaks osa mahesektori ülesehitamisest. See, mida täna näeme Taanis, poleks olnud võimalik ilma valitsuse toeta. Me poleks kunagi saavutanud seatud eesmärke,” kinnitab Gitte. Tema sõnul oli alguses väga raske, ent nüüd on Taanil edulugu ette näidata eeskujuks teistele.
“Ma usun, et kogete sama mis meie: kuidas peaaegu olematu turuosa kasvab äkki suureks. Soovin teile edu! ”
Helen Arusoo