Pildid! OE Turuarendusprojekt “Eesti mahetoodete B2B VIP EVENT Taanis september 2023”

Organic Estonia korraldas koos liikmetega PRIA turuarendusprojekti raames kolmepäevase visiidi Taani, mis leidis aset eelmisel nädalal, 20. – 22. septembril. Projekti eestvedajaks oli Taani turu ekspert Helle Lykke Fuglevig kellel on 30- aastane müügi- ja ekspordikogemus. Helle erialaks on müük ja äriarendus praegustel ja uutel eksportturgudel pea kõikides riikides ja sektorites. Ta on korraldanud alates 2007. aastast erinevatele ettevõtetele üle 3000 B2B kohtumise.

Turuarendusprojekti eesmärk oli jõuda Taani ostujuhtideni, kellele tutvustati Organic Estonia liikmeid ja Estonian Green Expordi toodete portfelli ning tellimisvõimalusi. Tutvustada Eestist, kui mahetoidutootja maad ning pakkuda ettevõtetele võimalust turuga tutvumiseks ning inspiratsiooni kogumiseks.

Kolmepäevase visiidi käigus külastasime ettevõtetega kohalikke turgusid, kaupluseid ja ettevõtteid, saamaks aru, milline on Taani turg ning kuidas meie tootja võiks oma toodetega turule sobida. 

Kommentaare jagab Organic Estonia juhatuse liige Krista Kulderknup

,,Organic Estonia liikmetest toidutootjate Taani visiidi raames tegime hinna ja sortimendi vaatlusi. Balti jaama kontseptsiooniga sarnase turu külastus rõõmustas väga, sest seal oli antud võimalus väiketootjatele, huvitavatele toodetele ja põnevatele maitsetele. Eraldi maja oli turul saanud kala,- liha,- ja juustutooted. Kohapeal küpsetati leiba ja pirukaid. Joogivalik oli rikkalik ja valmiskingitused meelitasid turiste. Saia ja koogi toodetele lisaks oli üks tegija turul spetsialiseerunud imeliste võileibade loomisele. Eestis veel pole selliseid soolaseid ampse tehtud. Aga võiks. Mina isegi eelistan magusale soolast võileiba. Aga need nägid välja sama kaunid kui magusad koogid. Rahvuslippude kasutamine – taanlastele on see tähtis. Kohalikel toodetel ja kindlasti kingitustel on peal lipuvärvid. Olen enda missiooniks ka võtnud, et rahvusvahelistel kohtumistel hoian mina ka meie Eesti lippu kõrgel ja nähtaval. Taanlased on selles ülitublid. Teen järgi. Hoiame ühiselt Eesti lippu ja värve nähtaval! Lisaks, igas toidukategoorias oli rohkelt mahevalikut. Roheletis oli kliendi jaoks salativalik valmis pakitud ja hinnad jäävad 4-7 eur vahemikku. See valik oli muljetavaldav. Banaani kilo hind tava ja mahe banaani vahel tekitas küsimust, seal olid küll suured hinnakäärid. Kuna jaeketid on agarad oma private labeli sortimenti hoogsalt suurendama, siis usun, et see toimub ikkagi vastavalt poe kontseptsioonile, riiklikule mahe strateegiale, mis toetab tootjaid tootma ning mahtusid kasvatama, sest ainult siis saab toote hind tarbijale vastuvõetavamaks. Olenemata 25% kohalikust käibemaksust oli poodides toiduhindade tase madalam kui Eestis. Ühest REMA 1000 poest leidsin isegi Leedu suurima mahekorporatsiooni AUGA püreesupid. Mahedaga pääseb turule. Kokkuvõte, kohalikud tootjad on motiveeritud tootma, ühistud ja tööstused saavad kasutada kohalike põllumeeste toodangut ja Taani lipud kauplustes näitavad uhkusega tarbijale tugevate lühikeste tarneahelate toimimist. Uhke värk!”

Projektis osalesid:

1 Just Kama Organic OÜ
2 MÖM Organic Honey OÜ
3 Must Küüslauk OÜ
4 Tõrvaaugu Mahetalu OÜ
5 Muhu Liha Tulundusühistu
6 Eeriksaare Väetee OÜ
7 Vinkymon OÜ
8 Säsi Pruulikoda OÜ
9 Piesta/Kuusikaru OÜ
10 Tammetalu Ürdiaed/Tamme aiandustalu FIE
11 Herbs OÜ
12 Ideafarm/Metakor OÜ
13 Tsau Kakao/Roheline Uba OÜ
14 Organic Birch/Kasevetekohin OÜ
15 Saidafarm OÜ
16 BerryMush OÜ



EGE Estonian Green Export esindas:

1 Ää Süük OÜ
2 Hiiu Gourmet OÜ
3 Rõngu Mahl AS
4 Chocolala OÜ
5 Saaremaa DeliFood OÜ
6 Green Bite OÜ
7 Natty OÜ

Külastasime:

– Dagrofa Foodservice
– TorvehallerneKBH
– Søbogaard
– Gram Slot

Pop-up Eesti mahetoodete väljapanek, degusteerimine, seminar, kohtumine Taani ostujuhtidega ning ööbimine toimus Montra Hotel Sabro Kro hotellis. Seminari teemaks oli Taani turu tavad ja eripärad.

Organic Estonia Taani turuarendusprojekt viidi läbi PRIA turuarendustoetusega.