Saksamaa ühe suurima jaekaupluste keti Rewe äsja avatud poes Durmersheimis tutvustakakse sel nädalal Eesti mahetooteid ja toimub nende pop-up müük. Tegemist on esmakordselt nõnda suure ja mitmekesise väljapanekuga Eesti mahetootjate jaoks Saksamaal.
Organic Estonia Saksamaa ekspordiprojekti tegevuste raames valiti välja 8 ettevõtte 24 sobilikku toodet Rewe kaupluseketti.
Rewe kaupluse tegevjuht ja omanik hr.Fabian Schäfer nentis, et Rewe kaubandusketi eesmärk on olla juhtival kohal jätkusuutlikkuse vallas ning muuta oma tootesarjad üha ökoloogilisemaks ja sotsiaalselt vastutustundlikumaks.
“Meil on hea meel tutvustada Saksa tarbijale ka innovatiivsed Eesti mahetootjate tooteid. Pakume ja tutvustame esimesel pop-müügil Tõrvaaugu Mahetalu, Loov Organic, Must Küüslauk, MÖM Metsik Ökomesi, Honest Nektar, Estvita, Chaga Health ja Just Kama tootevalikut. Oleme ise ka põnevil, et teada saada, kuidas Saksa tarbija neid tooteid omaks võtab. Potentsiaali neil toodetel kindlasti on,” sõnas Fabian Schäfer
Organic Estonia saksa turu eksperdi Klaus Pfizneri sõnul on see on väga heaks uudiseks Eesti mahetootjatele, et selline põnev valik testimiseks oli võimalik veel enne jõule ja äsja avatud kauplusesse üles seada.
Organic Estonia juht Krista Kulderknup ütles, et sellise tulemuse saavutamiseks on väga suur eeltöö tehtud. “Välja valitud ettevõtete tooted on Saksa turu eksperdi poolt eelnevalt üle vaadatud ja sealse tarbija ootustest tulenevalt vastavalt mugandatud. Mõningal juhul näiteks ka toote kujundusi ja pakendeid täiendatud vastavalt sealsele tarbimiskäitumisele,” kõneles Kulderknup.
Kulderknupu sõnul on Organic Estonia poolt loodud antud projekti raames ka spetsiaalse antud turule loodud saksakeelse ühisturundusportfelli https://organicestonia.ee/de/, mis annab ka edaspidi ostujuhtidele korraga hea ülevaate, milliseid põnevaid tooteid Eestist võib leida ja tellida. “Koostöö Rewe kaubandusketiga jätkub uuel 2023 aastal ning eesmärk on jõuda jätkutellimusteni ning jõudsa sisenemiseni sealsele turule.”
2022. aasta märtsis alustas Organic Estonia koostöös saksa turu eksperdi Klaus Pfizneriga turuarendusprojekti, mille eesmärk oli korraldada pop-up müük Saksamaal.
Projekti raames korraldati VIP event potentsiaalsetele ostujuhtidele ja toiduajakirjanikele. Nünbergis toimunud Biofach messi raames, tutvustati ja degusteeriti ettevõte mahetooteid. Edasi jätkus töö sobiva kaubandusketi leidmiseks, kus korraldada toodetele Pop Up müük.
Organic Estonia korraldatud projektis osales kokku 12 ettevõtet: Tõrvaaugu mahetalu, Mahe Eeriksaare, Just Kama, Honest Nektar Metsaserva mesi, MÖM Metsik Ökomesi, EstVita, Chaga Health, Must Küüslauk, Pajumäetalu, Punch Club ja Loov Organic.
Projekt on läbi viidud PRIA turuarendustoetuse abiga.