Organic Estonia alustab projektiga: Mahetoit tarbijale lähemale: teavitamine ja müügiedendamine

Eesti on unikaalne piirkond kus on säilinud palju puhast loodust ja meie inimesed oskavad seda kõrgelt hinnata. Organic Estonia soov on seesama väärtuskäitumine rakendada ka mahetoidu eelistamiseks. Täna moodustab mahetoit kogu müüdavast toidukaubast hinnanguliselt vaid 1,5%. See on 2 korda vähem kui Soomes, 4 korda vähem kui Rootsis, 6 korda vähem kui Taanis.

Põhjuseid miks mahetoidu osakaal Eesti on tagasihoidlik on mitmeid:

1) Mida enam teeme tarbijale teavitustööd mahetoodete eelistamiseks, seda enam jõuab mahetoit tarbija ostukorvi.
2) Mida enam tarbijad mahetoitu eelistavad, seda enam kaupmehed on valmis mahetoidu sortimenti laiendama ja seda esile tõstma.
3) Mida enam tarbijad ja kaupmehed mahetoitu eelistavad, seda suuremaks kasvavad mahetoodete tootmismahud, mis omakorda
võimaldavad tulevikus alandada peamist ostutõrke põhjustajat – mahetoodete hinda.

Organic Estonia MTÜ eesmärk on viia läbi kogu Eestit hõlmav mahetoitu väärtust selgitav ning tarbijaeelistust kasvatav turunduskampaania.

Kaasame kogenud turunduspartnerid ja meediapartnerid, kanalite valiku aluseks on sihtrühma meediakasutamine ja digimeedias
võimalus rakendada täpsemat sihtimist ning masinõppe algoritme. Kampaania on plaanitud läbi üle kogu Eesti viia kahe aasta jooksul (24 kuud), millest osa tegevused on järjepidevad (PR, sotsiaalmeedia) osa konsentreeritud fookusega kindlale ajahetkele (välimeedia, messid)

Kõik teavitamise ja müügi edendamise tegevused, on suunatud tarbijatele, et tõsta mahetoodete teadlikkust ja eelistust. Toetatava tegevuse eesmärgiks on tarbijale suunatud teavitustegevus, millega mõjutame ostma mahetooteid, mis on toodetud Euroopa Liidus või siseriiklikult tunnustatud mahetoodeteks. Projekti oodatav tulemus on mahetoodete turumaht kahekordistada, kasvatada tänaselt 1,5% aastaks 2025 vähemalt 3%ni!

Projekt viiakse läbi PRIA Toidukvaliteedikava raames toodetud tootest teavitamise ja toote müügi edendamise toetuse abil.