Eesti mahe- ja disainiettevõtted on ühise väljapanekuga esindatud Taani lipu 800. aastapäeva auks korraldataval festivalil 14.-15. juunil 2019 Vordingborgis, Taanis.
Tänavu tähistatakse 800 aastat Taani tähtsaima legendi sünnist, mis ilmekalt kinnitab Eesti ja Taani sidemete pikaealisust – olevat ju siinsamas Maarjamaal keset lahingumöllu langenud sinisest taevalaotusest taanlaste punavalge ristilipp Dannebrog.
Suurt juubelit tähistatakse 15. juunil üle kogu Taani, Kopenhaagenist Vordingborgini ning festivali külastab ka Taani kroonprints perega. Eestil on seejuures tähtis roll, sest nii mõnedki pidustused mööduvad just Eesti mahetootjate suupistetega kaetud pidulaudades. Eestit ja Taanit sedavõrd emotsionaalselt siduvad üritused on Eesti ettevõtjatele suurepäraseks võimaluseks tutvustada oma tooteid taanlastele.
Eesti suursaadik Taanis Märt Volmer ütleb, et Vordingborgi on oodata ca 10 000 külastajat, hulk meediat ja tähelepanu, mida nii Dannebrog kui kuninglik visiit pidustustele toob. Eesti on festivalil väljas kahe telgiga: ühes paneb Olde Hansa üles pop-up restorani. Teises on ühisväljapanekuga Organic Estonia ja Tallinn Design House koos Eesti saatkonna, EAS-i ja Eesti ettevõtetega, kes saavad võimaluse külastajatele oma lugu rääkida ja tooteid tutvustada.
Taanlased on küll altid katsetama uusi tehnoloogiaid, aga nad on üpris konservatiivsed ning eelistavad tooteid, mis on turul end juba tõestanud või on tugevalt seotud Põhjamaadega. Mahetoodete segmendis on Taani üks eesrindlikumaid riike ning see turunišš on kiiresti kasvamas, ulatudes juba 10 protsendini kogu toiduaineturust. Taanlased on aina enam huvitatud tervislikkusest, keskkonna hoidmisest, loomade eetilisest kohtlemisest ning kvaliteedist ja mõistagi ka maitsetest.
“Eesti mahetootjad otsivad aktiivselt võimalusi mahetoodetega eksporditurgudele jõudmiseks. Taani tuntus maheriigina ja taanlaste väga
kõrge mahe-teadlikkus pakub Eesti mahetootjale innustavaid väljakutseid mahetoodetega Taani turule jõudmiseks” selgitab Organic Estonia tegevjuht Krista Kulderknup.
„Taani on tuntud disainiriik ja meil on hea meel, et saame ühisel pidupäeval Eesti disaini tutvustada. Meie disainerite loodut hinnatakse väga kõrgelt ja meil on mitmeid ambitsioonikaid brände, kellel on soov laieneda Taani turule“, ütles Tallinna Loomeinkubaatori ja Tallinn Design House’i juhataja Anu Lõhmus.
Taani lipu 800. aastapäeva festivalil Vordingborgis on esindatud Eesti mahetoidu ja disaini kaubamärgid: Saidafarm, Chaga Health, Wibe Superfoods, Tõrvaaugu Organic Farm, Tõrvaaugu Superfoods, Turbliss, Pillirookõrs, Kristel Kuslapuu Design, Jalg Minimalist TV Stand ning Click & Grow.
Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus