2019 aasta Organic Estonia poolt korraldatud Eesti mahetoodete B2B e-kohtumine Taanis, koostöös saatkondade ja kohalike ekspordinõunikega on jätkuks eelmisel hooajal läbiviidud turundusüritusele Taanis, mille raames tehti eeltööd turule sisenemiseks. Organic Estonia jätkas tööd olemasolevate ostujuhtide andmebaasiga 2020 ning leiti turult uusi sobilikke ostujuhtide kontakte.
Selle aasta augusti kuus alustas Organic Estonia Taani ekspordi projektiga, mille eesmärk oli jätkata tööd eelmisel aastal kogutud ostujuhtide andmebaasiga, ning leida igale ettevõttele vähemalt kolm ostujuhti, kellega koostööd jätkata.
Taani e-B2B 2020 aasta projektist võttis osa 8 ettevõtet: Chaga, Moe, Must Küüslauk, Nordic Meats, Tammejuure Mahetalu, Tõrvaaugu Mahetalu, Turps ja Eesti Proteiini ühistu.
Projekti raames liitus Organic Estonia Taani-Eesti kaubanduskojaga ning korraldas mitu kohtumist Eesti aukonsul Taanis – Filip Dalthur Rasmusseniga, kes andis tagasisidet Taani turust, taanlaste harjumustest ning näpunäiteid Eesti maheettevõtjatele kuidas paremini oma tooteid Taani turule müüa. Koostöös Taani-Eesti Kaubanduskoja juhi Anneli Viluga loodi Oragnic Estonia kodulehele täiendav leht Organic goes to Denmark.
Kolme kuu jooksul läbi viidud tegevused on andnud teadmise, et Taani turule sisenemine on keeruline kuid mitte võimatu. Taani on maheriigina esirinnas, kus mahetooted pole enam niši-, vaid laiatarbekaup. Seetõttu eelisatakse palju kodumaist toodangut ning ekspordina sissetulev toode peaks silmnähtavalt eristuma olemasolevast, et taanlane seda ostaks. Taanlased on huvitatud pigem üldlevinud mahetoodetest nagu snäkid ja maiused. Niši- ja trenditooted tekitavad huvi suuremates organisatsioonides, kus kategooria juhtidel on aega oma valdkonna spetsiifiliste toodetega tutvuda. Kuid läbirääkimisi alustatakse siis kui märgatakse lõpptarbija poolt suurenenud huvi.
Organic Estonia tegevjuht Krista Kulderknup: “Eksportturgudele sisenemisel on kõige põhilisem luua suhteid ja õppida neid hoidma. Väikese ja keskmise suurusega ettevõttetel on seda teinekord keeruline teha. Sellepärast on katusorganisatsiooni ülesandeks hoida kätt turule sisenemiseks ja kohtumiseks uute potentsiaalsete ostjuhtidega. Alati on olemasoleva kontakti hind soodsam kui iga aastaselt otsida ostujuhte ja püüda nendega kontakti saada. Nii Riigi kui organisatsiooni tasemel on oluluine hoida olemas olevaid kontakte ja neid järgmises etapis võimendada. Sellise strateegiaga plaanib katusorganisatsioon Organic Estonia edasi liikuda. See on küll teistsugune siiani tegutsevate organisatsioonide tegevus valdkonnast kuid me peame pakkuma seda teenust, mis ettevõttele on vajalik. Teeme seda ühiselt, et mitte killustada tegevusi ja lükata ettevõtteid üksi turgudele enda toote ja Riigi maine eest võitlema.”
Organic Estonial on täna ainukese katusorganisatsioonina Taani turu toidusektori andmebaasis ca 130 ostujuhi kontakti. Koroona olukorrast tingitud töötulemuse järel oleme saavutanud tulemuseks 30 kontakti kellega saame tööd jätkata.
Organic Estonia ekspordi juht Mihkel Jürisson: “Kindlasti on täna väga palju mõjutanud eksporditurgudel müügikanalite strateegiaid kevadine Covid 19 pandeemia, kuid siiski on heameel, et valmidus koostööks on aktiivsetel kontaktidel endiselt olemas. Küll aga soovitavad edasimüüjad varuda kannatust, sest kevadised tooted on alles mitu kuud hiljem võetud töösse ja seetõttu oleme oma kaubaga paljudele pikemas järjekorras. Teisalt kauplused ootavad, et edasimüüjad tutvustaksid juba uusi tooteid ja seepärast on edasimüüjad topelt surve all, mis loodetavasti kiirendab koostöö käivitumist.”
Esimene pool projektist on üliedukalt läbitud ja Organic Estonia meeskond töötab selle nimel, et enne jõule ja uuel aastal saaks ettevõtted positiivse test müük minemise vastuse. Täna ekspordib jae- ja horeka sektoris kokku 9 mahe tootajat.