Eduka messi tulemus: Eesti looduslike suuhooldusvahendite tootja Fresmy alustas eksporti Rootsi, Ungarisse, Tšehhi Vabariiki ja Kreekasse

Eesti jätkusuutlikku suuhooldust edendav bränd Fresmy on astunud olulise sammu alustades eksporti Rootsi, Ungarisse, Tšehhi Vabariiki ja Kreekasse. Koostööpartnerid leiti Bologna Cosmoprof ilumessilt, kus Fresmy on osalenud Eesti ühisstendiga viimasel kahel aastal.

Fresmy OÜ tegeleb looduslike suuhooldustoodete arendamise, tootmise ja müügiga. Ettevõtte eesmärk on pakkuda keskkonnasõbralikke alternatiive traditsioonilistele toodetele, vähendades plastiku kasutamist ja edendades jätkusuutlikkust. Fresmy keskendub koostisele, jättes välja ebavajaliku, sest tervislik elu algab tervest suus.

„Cosmoprof messid, kus me saavutasime tunnustusi mõlemal aastal, andsid meile suurepärase võimaluse tutvustada oma tooteid väljaspool Eestit ja leida partnereid, kes hindavad keskkonnasõbralikke suuhoolduse tooteid,“ ütles Fresmy asutaja ja ettevõtte juht Marko Kurg. „Ungari, Rootsi, Tšehhi ja Kreeka on meie jaoks uued turud, kus tarbijad otsivad innovatiivseid ja naturaalseid lahendusi.” Fresmy pakub oma tooteid välisriikides nii oma brändi nime all kui ka hulgipartnerite omamärgitootena ehk private label pakendites.

Fresmy esmakordne osalemine Bologna Cosmoprof ilumessil 2024 oli tingitud selgest vajadusest

“Mõistsime, et tõsta tootmise mahtusid ja kiiremini kasvada, jääb Eesti turg meie jaoks liiga väikseks. Soovisime leida partnereid, kes jagavad meie väärtusi ning kelle kaudu saaksime viia oma missiooni laiemate tarbijagruppideni,” rääkis Kurg. Järgmisel kevadel osaletakse Cosmoprofi messil juba kolmandat korda koos Eesti ühisstendiga. “Kui oled juba mitu aastat järjest samal messil väljas, näeb potentsiaalne klient ja huviline seda usaldusväärsuse märgina, mis kiirendab otsustusprotsesse.”

Kurg nentis, et esimese lepinguni jõudmine võttis 8 kuud, järgmise partneriga oldi suhtluses 1,5 aastat, kuni tehti esimene tellimus. “Kõik oleneb konkreetsest olukorrast: teisel aastal suutsime Kreeka partneriga lepingu sõlmida kõigest nelja kuuga – see näitab, et järjepidev töö toob ka kiiremad tulemused.”

Kurg innustab ettevõtteid messidel osalema. “Messil osalemine ei ole kulude kokkuhoiu koht, vaid investeering. Messi väärtus peitub kontaktides ja pikaajalises töös pärast messi. Kuid riskimata ja kohale minemata jääb alati õhku küsimus, kuidas oleks võinud minna. Risk on väärt võtmist!”

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) koostöös Organic Estoniaga viib Eesti kosmeetikasektori ettevõtted taas Cosmoprofi messile märtsis 2026.

ALLIKAS: Organic Estonia / Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus

Loe ka: Fresmy laste hambapastatabletid pälvisid Cosmoprof Awards 2025 auhinna