INTERVJUU: Küsimustele vastab Organic Estonia MTÜ liige ning brändi Fresmy tegevjuht Marko Kurg

2023 aastal asutatud Fresmy OÜ tegeleb hambapastatablettide tootmisega. Fresmy tooted on vegan-sertifikaadiga ja toodetud julmuse-vabade orgaaniliste koostisosadega.

1. Mis on teie ettevõte nimi, mis valdkonnas/ tootekategooriates tegutsete?
Fresmy OÜ, tegeleme looduskosmeetika valdkonnas, arendades ja müües 100% looduslikke suuhügieenitooteid.

2. Kes on teie klient, millisele segmendile olete fokusseeritud?
Meie tüüpiline klient on 20–60-aastane naine, kellel on veidi kõrgem sissetulek ning kes eelistab jätkusuutlikkust, keskkonnasõbralikku eluviisi ja looduslikke koostisosi, kasutades meie tooteid omaigapäevases rutiinis (2x päevas). Nooremad kliendid hindavad ka meie toote mugavust reisimisel, kuna see sobib ideaalselt käsipagasisse või kasutamiseks liikvel olles. Oma tooted oleme pakendatud komposteeruvasse paberpakendisse ja taaskasutatavasse alumiiniumpurki.

3. Kuidas on teie tooteportfell jaotatud ja palju on teil tooted kokku?
Kuna arendame oma tooteid ise, siis ideest teostuseni, koos lõpptarbija testimisega, võtab protsess kaua aega. Seepärast meie tootevalik hetkel ei ole suur. Peamiseks tooteks on meil hambapastatabletid, mida on kokku 5 erinevat maitset. Sobiliku maitse leiavad endale nii lapsed kui täiskasvanud. Aprillis plaanime tuua turule looduslikud suuveetabletid. Lõpusirgel on ka hambakreemi tabletid, mis aitavad taastada inimese hambaemaili kogu öö vältel ja seda kantakse hammastele enne öist magamaminekut. Veel on ideid hetkel 2 toote osas, mille retsept on valmimas ja tahaksime kindlasti 2026. aasta jooksul lanseerida.

4. Kus teie tooteid hetkel osta saab – Eestist ja välismaalt?
Esmalt meie endi kodulehelt ja e-poest, kuid oleme saadaval ka enamustes Eesti tuntumates kosmeetikatooteid müüvates jaekettides ning toidupoodides. Välisriiki müüme samuti oma e-poe vahendusel ning oleme otsimas edasimüüjaid. Soomes oleme juba esindatud läbi edasimüüja. Tšehhis ja Itaalias on meie tooted saadaval White Label alt, kuid siin me nimesid välja tuua ei saa.

5. Mis on enim müüdavad tooted, millised tooteid on enim saanud tarbija tähelepanu?
Kõige populaarsem on siiski klassika – piparmündimaitselised hambapastatabletid, mis moodustavad 1/2 kogu müügikäibest.

6. Millised on teie sihtturud välismaal?
Püüame sihtida turge, kus keskkonnasäästlikkus, roheline mõttelaad ja jätkusuutlikkus on tarbijatele oluline ning kus riigid toetavad seda. Meie eesmärk on suurendada oma kohalolekut sellistes riikides nagu Saksamaa, Ühendkuningriik ja Skandinaavia, kus nõudlus jätkusuutlike ja looduslike toodete järele on kõrge. Lisaks uurime võimalusi rahvusvaheliseks levitamiseks Põhja-Ameerikas, Aasias ja mujal, et jõuda laiema, keskkonnateadliku kliendibaasini.

7. Mis on teie ettevõtte ambitsioonid sihtturgudel ja käibe kasv? Kirjelda.
Hambapasta turu suurus 2024. aastal oli ca 20 miljardit EUR. Aastaks 2032 tõuseb see eelduste kohaselt ca 28 miljardit EUR. Hambapastatablettide turg on viimastel aastatel märkimisväärselt kasvanud, peegeldades tarbijate kasvavat huvi jätkusuutlike ja looduslike suuhooldustoodete vastu. Kuigi täpsed andmed hambapastatablettide turu suuruse kohta ei ole teada, on selge, et nende osakaal hambapasta turul suureneb koos inimeste teadlikkuse kasvuga keskkonnasõbralike alternatiivide osas. Seoses käibe kasvuga oleks eesmärgiks saavutada järgmiste aastate jooksul märkimisväärne turuosa hambapastaturul, keskendudes pidevale tootearendusele, kvaliteedile ja tarbijate teadlikkuse tõstmisele meie toodete eeliste osas.

8. Mis on teie ettevõtete USP, unique sales point?
Fresmy hambapastatabletid paistavad silma oma jätkusuutlikkuse, looduslike koostisosade ja tõhususe poolest. Meie toode on täielikult vaba kahjulikest kemikaalidest nagu SLS, säilitusained ja muud kunstlikud lisaained, pakkudes puhtamat ja ohutumat alternatiivi igapäevaseks suuhoolduseks. Fresmy eripäraks on innovaatilise koostisosa- hüdroksüapatiidi (HAp) kasutamine fluoriidi alternatiivina. HAp aitab remineraliseerida hambaemaili, vähendada tundlikkust ja tugevdada hambaid. Lisaks on tabletid pakendatud keskkonnasõbralikesse pakenditesse traditsioonilise plasttuubi asemel, vähendades oluliselt plastijäätmeid. Olgu tegemist peredega, kes otsivad looduslikku suuhooldust, või reisijatega, kes otsivad mugavust – Fresmy pakub lahendust, mis vastab erinevatele vajadustele. Meie innovatsioon seisneb mitte ainult tootes endas, vaid ka meie pühendumuses jätkusuutlikkusele ja puhastele koostisosadele. Kasutades mittetoksilisi ja vegan koostisosi, oleme kooskõlas teadlike tarbijate väärtustega. Soovime jõuda rohkemate inimesteni, mistõttu üritame eristuda ja silma jääda julge pakendidisaini ja kõlavate sõnumitega.

9. Millist toorainet ja/või bioressurssi kasutate toodetes?
Fresmy hambapastatablettides kasutatavad toorained tulevad üksnes kõrgelt sertifitseeritud tarnijatelt, kes pakuvad puhtaid vegan tooteid ega kasuta sünteetilisi aineid oma toodangus. Tooraine valikul lähtume mitmest olulisest kriteeriumist: looduslik päritolu, vegan sertifikaat, sünteetiliste ainete puudumine, kvaliteet ja puhtus.

10. Milliste teadusasutustega koostööd teete või omate oma teadlasi?
Oleme oma tootearendusse kaasanud erinevaid teadusasutusi ja eksperte (Tartu Ülikool, hambaarstid, tootearendajad), et tagada meie toodete kõrge kvaliteet ja teaduslik alus. Oleme teinud koostööd Saksamaa Fraunhofer Instituudiga, mis on üks Euroopa juhtivaid rakendusuuringute organisatsioone ning mis uuris teaduslikel alustel meie tooteid.

11. Millised on teie ettevõttes olevad sertifikaadid?
Kõik meie tooted omavad V-label (vegan) sertifikaati. Hetkel on töös Ecolabel sertifikaadi taotlemine. See näitab, et meie tooted on keskkonnasõbralikud, lähtudes selle mõjust keskkonnale alates toorme ja pakendi tootmisest kuni jäätmete kõrvaldamisele. Samuti aitab see tarbijal eristada tervisele ning keskkonnale ohutumat toodet teistest samaväärsetest või sarnastest. Ühtlasi omab meie partnertehas, kus oma tooteid valmistame, kõiki kõrgemaid sertifikaate nagu ISO 22000, ISO 13485, ISO 14644, GMP (good manufacturing practice) ja FDA.

Külasta ka Fresmy / Fresmy OÜ kodulehte: www.fresmy.com

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) koostöös Organic Estonia MTÜ-ga viib ettevõtted Eesti ühisstendiga rahvusvahelisele ilutööstuse messile Cosmoprof 2025, mis toimub 20.-22.03 Bolognas, Itaalias.

100 % naturaalsed suuhooldustooted, mida Fresmy messil esitleb: 

  • erineva maitsega hambapastatabletid
  • suuvee tabletid

Messi raames toimub ka “Cosmoprof Awards”, kuhu ettevõtteid said oma uudistooteid esitada. Enam kui 800 nomineeritud toote seast valis žürii välja Fresmy uued virsikumaitselised hambapastatabletid lastele, mis jõudsid finaali “Green & Organic” kategoorias. Võitjad selguvad 21.märtsil.

Projekt viiakse läbi Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) Eesti ühisstendi toetuse abil.