Taani 2019 – Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus

19.06.2019 Mart Luik: Organic Estonia mahetoodete ühisväljapanek Taanis on julge samm
Taani lipu 800. aastapäeva pidustustel Vordingborgis, mis on üks Taani kunagistest pealinnadest, oli taanlasi nende väärika sündmuse puhul tulnud tervitama ka Tallinna linna esindaja linnavolikogu aseesimees Mart Luik.

Taanlastele on nende lipp Dannebrog väga armas ning üldtuntud legendi lipu saamisloost Taanilinnas Tallinnas teab iga taanlane. Taani lipu suurt juubelit tähistatakse Vordingborgis ja Tallinnas samaaegselt.

Mart Luik ütleb, et Taani ja Eesti teevad juba aastaid aktiivselt koostööd infotehnoloogia ja puidutööstuse valdkondades ning suheldes taanlastega on olnud hea tõdeda, et eestlased ja taanlased mõtlevad väga sarnaselt nt ringmajanduse ja jäätmekäitluse valdkondades. Küll aga on eestlastel veel pikk maa minna mahemajanduse arendamisel jõudmaks Taani tasemele – Taani on kogu maailmas tuntud maheriigina.

“Kuigi taanlased on altid katsetama uusi tehnoloogiaid, on Taani tarbijad üpris konservatiivsed ning eelistavad tooteid, mis on turul end juba tõestanud või on tugevalt seotud Põhjamaadega. Mahetoodete segmendis on Taani üks eesrindlikumaid riike maailmas ning see turunišš on kiiresti kasvamas, ulatudes juba 10 protsendini kogu Taani toiduaineturust. Taani tarbijad on üha enam huvitatud tervislikkusest, keskkonna hoidmisest, loomade eetilisest kohtlemisest ning kvaliteedist ja mõistagi ka maitsest” (allikas EAS).

Luik tunnustab Organic Estoniat mahetoodete ühisväljapanekuga väljatulemise eest Vordingborgis ja ütleb, et see on julge samm teades Taani maheturu taset ja taanlaste kõrget maheteadlikkust. Samas Mart Luik lisab, et teisalt loob see muidugi uusi võimalusi koostööks riikide vahel, näiteks toidusektoris, kus taanlaste maheteadlikkus loob soodsa pinnase Eesti mahetoidu tootjatele oma toodetega Taani turule tulemiseks.

Vasakul pildil (paremalt) Taani kroonprints Frederik, Vordingborgi linnapea Mikael Smed ja Tallinna linnavolikogu aseesimees Mart Luik pidulikul tseremoonial Vordingborgis
Fotode autor: Jens Wollesen, Taani

Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus


17.06.2019 Krista Kulderknup: Taani kroonprints abikaasaga tervitasid Eesti mahetootjaid ja Organic Estoniat
Organic Estonia koos maheettevõtete ja Eesti suursaatkonnaga Taanis tähistasid Taani lipu 800. aastapäeva Vordingborgis, mis on üks ammustest Taani pealinnadest.

Taani lipu Dannebrogi väärika aastapäeva auks toimus suur festival, kus ühise väljapanekuga olid väljas ka Eesti mahe- ja disainiettevõtted. Eesti ettevõtete väljapanekut Vordingborgis külastasid paljud taanlased, nende seas ka Taani kroonprints Frederik ja kroonprintsess Mary. Organic Estonia tutvustas Taani esinduspaarile Eesti maheettevõtete tooteid ja Eestit kui maheriiki, võttes eeskujuks just Taanit, kes on maailmas tuntuim maheriik.

“Eesti mahetootjad otsivad aktiivselt võimalusi mahetoodete müügiks välisturgudel. Taani tuntus maheriigina ja taanlaste väga kõrge mahe-teadlikkus pakub Eesti mahetootjale innustavaid väljakutseid mahetoodetega Taani turule jõudmiseks. Organic Estonia tänab Eesti suursaadik Märt Volmerit ja Taani saatkonna töötajaid igakülgse abi eest Eesti maheettevõtete Taani visiidi korraldamisel” ütleb Organic Estonia tegevjuht Krista Kulderknup.

“Organic Estonia on teinud aastaga suure arenguhüppe ja jõudnud täna tasemele, kus ka saatkond saab omalt poolt aktiivselt kaasa aidata Eesti maheettevõtete tutvustamisele Taanis ning olla abiks kontaktide loomisel Taani mahekaubanduse esindajatega, et Eesti mahetooted jõuaksid Taani turule” ütles tunnustavaid sõnu Eesti suursaadik Märt Volmer.

Taani lipu 800. aastapäeva festivalil Vordingborgis olid väljas Eesti mahetoidu, looduskosmeetika ja disaini kaubamärgid Saidafarm, Chaga Health, Magusameistrid, WIBE Superfoods, Tõrvaaugu Organic Farm, Tõrvaaugu Superfoods, Turbliss, Pillirookõrs, Kristel Kuslapuu Design, Jalg Minimalist TV Stand, Click & Grow.

Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus


17.06.2019 Eesti suursaadik Taanis Märt Volmer: Organic Estonia on jõudsalt arenenud ja on saatkonnale hea koostööpartner
Organic Estonia ja Eesti mahetootjad käisid ekspordi visiidil Taanis eesmärgiga teha tutvust Taani turuga, tutvustada oma mahetooteid taanlastele ning leida võimalusi mahetoodete müügiks Taanis.

“Eesti mahetootjad otsivad aktiivselt võimalusi mahetoodetega eksporditurgudele jõudmiseks. Taani tuntus maheriigina ja taanlaste väga kõrge mahe-teadlikkus pakub Eesti mahetootjale innustavaid väljakutseid mahetoodetega Taani turule jõudmiseks” selgitab Organic Estonia tegevjuht Krista Kulderknup.

Eesti Suursaatkonnas Kopenhaagenis toimusid 13. juunil B2B kohtumised. Eesti maheettevõtjad kohtusid Taani mahekaubanduse ostujuhtidega, kes esindavad piimatoodete, lihatoodete, jookide ja mahlade ning toidulisandite ja maitseainete kategooriaid. B2B kohtumistel osalesid Chaga OÜMagusameistrid OÜMust Küüslauk OÜSaidafarm OÜPajumäe Talu OÜMoe OÜLiivimaa Lihasaaduste Wabrik OÜTõrvaaugu Mahe Talu OÜAmoor OÜ ja Sirloin OÜ.

Taanlased on küll altid katsetama uusi tehnoloogiaid, aga nad on üpris konservatiivsed ning eelistavad tooteid, mis on turul end juba tõestanud või on tugevalt seotud Põhjamaadega. Mahetoodete segmendis on Taani üks eesrindlikumaid riike ning see turunišš on kiiresti kasvamas, ulatudes juba 10 protsendini kogu toiduaineturust. Taanlased on aina enam huvitatud tervislikkusest, keskkonna hoidmisest, loomade eetilisest kohtlemisest ning kvaliteedist ja mõistagi ka maitsetest.

Eesti suursaadik Taanis Märt Volmer tunnustas Organic Estoniat väga jõudsa arenemise ja aktiivse tegevuse eest koos Eesti maheettevõtjaga ekspordivõimaluste leidmiseks Taanis. “Aasta taguse ajaga võrreldes on Organic Estonia teinud suure arenguhüppe ja jõudnud täna tasemele, kus ka saatkond saab omalt poolt aktiivselt kaasa aidata Eesti maheettevõtete tutvustamisele Taanis ning olla abiks kontaktide loomisel Taani mahekaubanduse esindajatega, et Eesti mahetooted jõuaksid Taani turule”.

Organic Estonia tänab väga Eesti suursaadik Märt Volmerit ja saatkonna töötajaid igakülgse abi ja toe eest Eesti ettevõtete Taani visiidi ettevalmistamisel ja läbiviimisel. Nii Organic Estonia esindajad kui Eesti maheettevõtjad said tänu visiidile väga olulise kogemuse võrra rikkamaks, saime kuhjaga uusi teadmisi Taani mahetoodete turust ning taanlastelt vahetut ja väga väärtuslikku tagasisidet Eesti mahetoodetele.

Maheekspordi pilootprojektiga jätkab Organic Estonia sügisel Saksamaal, uutel huvilistel – ettevõtetel palume oma osalussoovist märku anda info@knzp.ee

Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus


15.06.2019 Eesti maheettevõtted ühise väljapanekuga Taanis
Eesti mahe- ja disainiettevõtted on ühise väljapanekuga esindatud Taani lipu 800. aastapäeva auks korraldataval festivalil 14.-15. juunil 2019 Vordingborgis, Taanis.

Tänavu tähistatakse 800 aastat Taani tähtsaima legendi sünnist, mis ilmekalt kinnitab Eesti ja Taani sidemete pikaealisust – olevat ju siinsamas Maarjamaal keset lahingumöllu langenud sinisest taevalaotusest taanlaste punavalge ristilipp Dannebrog.

Suurt juubelit tähistatakse 15. juunil üle kogu Taani, Kopenhaagenist Vordingborgini ning festivali külastab ka Taani kroonprints perega. Eestil on seejuures tähtis roll, sest nii mõnedki pidustused mööduvad just Eesti mahetootjate suupistetega kaetud pidulaudades. Eestit ja Taanit sedavõrd emotsionaalselt siduvad üritused on Eesti ettevõtjatele suurepäraseks võimaluseks tutvustada oma tooteid taanlastele.

Eesti suursaadik Taanis Märt Volmer ütleb, et Vordingborgi on oodata ca 10 000 külastajat, hulk meediat ja tähelepanu, mida nii Dannebrog kui kuninglik visiit pidustustele toob. Eesti on festivalil väljas kahe telgiga: ühes paneb Olde Hansa üles pop-up restorani. Teises on ühisväljapanekuga Organic Estonia ja Tallinn Design House koos Eesti saatkonna, EAS-i ja Eesti ettevõtetega, kes saavad võimaluse külastajatele oma lugu rääkida ja tooteid tutvustada.

Taanlased on küll altid katsetama uusi tehnoloogiaid, aga nad on üpris konservatiivsed ning eelistavad tooteid, mis on turul end juba tõestanud või on tugevalt seotud Põhjamaadega. Mahetoodete segmendis on Taani üks eesrindlikumaid riike ning see turunišš on kiiresti kasvamas, ulatudes juba 10 protsendini kogu toiduaineturust. Taanlased on aina enam huvitatud tervislikkusest, keskkonna hoidmisest, loomade eetilisest kohtlemisest ning kvaliteedist ja mõistagi ka maitsetest.

“Eesti mahetootjad otsivad aktiivselt võimalusi mahetoodetega eksporditurgudele jõudmiseks. Taani tuntus maheriigina ja taanlaste väga

kõrge mahe-teadlikkus pakub Eesti mahetootjale innustavaid väljakutseid mahetoodetega Taani turule jõudmiseks” selgitab Organic Estonia tegevjuht Krista Kulderknup.

„Taani on tuntud disainiriik ja meil on hea meel, et saame ühisel pidupäeval Eesti disaini tutvustada. Meie disainerite loodut hinnatakse väga kõrgelt ja meil on mitmeid ambitsioonikaid brände, kellel on soov laieneda Taani turule“, ütles Tallinna Loomeinkubaatori ja Tallinn Design House’i juhataja Anu Lõhmus.

Taani lipu 800. aastapäeva festivalil Vordingborgis on esindatud Eesti mahetoidu ja disaini kaubamärgid: Saidafarm, Chaga Health, Wibe Superfoods, Tõrvaaugu Organic Farm, Tõrvaaugu Superfoods, Turbliss, Pillirookõrs, Kristel Kuslapuu Design, Jalg Minimalist TV Stand ning Click & Grow.

Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus


27.06.2019 Organic Estonia liikmed valmistuvad B2B kohtumisteks Eesti saatkonnas Taanis

Organic Estonia on EASi toel käima lükanud ekspordi pilootprojekti, millega on liitunud tänaseks 14 ettevõtet. Ekspordiprojekt koondnimega “Inglismaa – Taani – Saksamaa” on jõudnud tänaseks teise etappi. Koostöös Eesti Suursaatkonnaga Taanis valmistame ette ettevõtete B2B kohtumisi Eesti saatkonnas Kopenhaagenis.

“Kuigi taanlased on altid katsetama uusi tehnoloogiaid, on Taani tarbijad üpris konservatiivsed ning eelistavad tooteid, mis on turul end juba tõestanud või on tugevalt seotud Põhjamaadega. Mahetoodete segmendis on Taani üks eesrindlikumaid riike ning see turunišš on kiiresti kasvamas, ulatudes juba 10 protsendini kogu toiduaineturust. Tarbijad on üha enam huvitatud tervislikkusest, keskkonna hoidmisest, loomade eetilisest kohtlemisest ning kvaliteedist ja mõistagi ka maitsest” (allikas EAS).

Organic Estonia tegevjuht Krista Kulderknup: “Eesti mahetootjad on üldjuhul väikeettevõtted, kes vajavad edukaks eksporditegevuseks turundusalast tuge ja nõustamist. Ekspordi pilootprojekti raames nõustame ettevõtteid nii toodete, pakendite, tekstide/tõlgete ja ka kodulehtede ettevalmistusel. Ekspordiprojekt sai ellu kutsutud, et Eesti mahetootjaid ühiselt ette valmistada ekspordiks ning piloteerida ühisturunduse  võimalusi.”

Eesti ettevõtete mahe- ja loodustoodete tutvustamiseks välisturgudel avasime sellel aastal ka veebipõhise ühisturundusplatvormi www.organicestonia.org. Ühisturundusplatvorm on suunatud välisriikide ostujuhtidele, kellele pakume Eesti maheettevõtete tooteid  ühisportfellina kus on koos erinevad tootjad ja tootekategooriad. Selliselt ei konkureeri Eesti ettevõtted välisturul mitte omavahel vaid fookus on tarneahela võimekusel.  

Eesti mahetootjad kohtuvad Eesti Saatkonnas Kopenhaagenis 13. juunil kohalike mahepoodide ostujuhtidega, kes esindavad piimatoodete, lihatoodete, jookide ja mahlade ning toidulisandite ja maitseainete kategooriaid.

B2B kohtumistel osalevad Chaga OÜ, Magusameistrid OÜ, Must Küüslauk OÜ, Saidafarm OÜ, Pajumäe Talu OÜ, Moe OÜ, Liivimaa Lihasaaduste Wabrik OÜ, Tõrvaaugu Mahe Talu OÜ, Amoor OÜ ja Sirloin OÜ.

Maheekspordi pilootprojektiga jätkame sügisel Saksamaal, uutel huvilistel – ettevõtetel palume oma osalussoovist märku anda info@knzp.ee

Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus

PRIA TURUARENDUSTOETUSE MEEDE

Turuarendustoetus on Eesti riigieelarvest rahastatav toetus, millega saab suurendada teadlikkust põllumajandustoodete ja nendest töödeldud toodete omadustest, parandada nende turustusvõimalusi ja tõsta põllumajandustoodete tootmise ja töötlemise konkurentsivõimet.
Toetatavad tegevused ning eelarve jagunemine nende vahel on järgnev:

  1. välisriigis toimuval messil osalemise korraldamine;
  2. põllumajandustoote ja sellest töödeldud toote tutvustamise
  3. välisriigis turundusürituse korraldamise toetamine
  4. välisriigis toimuva messi külastamine
  5. Eesti turgu või välisturgu käsitleva turu-uuringu tegemise ja siseriiklikul messil osalemise või selle korraldamise toetamine

Projekt periood: MAK 2014-2020