Mahemajanduse eksport nelja aastaga saja miljoni euroni

Mahetootjate tähtsündmus Organic Estonia konverents tõi Meritoni hotelli kokku üle 50 osaleja. Seekord oli fookus Eesti looduskosmeetika tootjate, töötlejate ja turustajate väljakutsetel ja võimalustel eksportturul.

Esindusorganisatsiooni eestvedaja Krista Kulderknup kirjeldas tegevusi PUHTA riigi kuvandi ja mahe- ning loodustoodete ekspordivõimekuse kasvuks.
Helen Arusoo kokkuvõte Organic Estonia Taani visiidist inspireeris kordama maailma edukaima maheriigi edulugu. Taani toidusektori trendid innustasid meie mahetootjaid seadma ambitsioonikaid eesmärke – 2022 aastaks mahemajanduse sektori ja kohaliku bioressursi kasutamise hoogustamine 100 miljoni euroni ekspordis.

Keskkonnaameti ökomärgiste kampaania Põhjamaade “luigemärk” ja EL-i “lillek järeluuringu ja tagasiside tulemusi tutvustasid Mairi Talving agentuurist La Ecwador ja Kaidi Kandla Inspired Analytics’st. Martin Paršin, FCR Media partner ja Google’i tootejuht rääkis digiturunduse võimalustest eksportturgudel. Anu Nemvalts Põllumajandusametist selgitas, kus leida vastused küsimustele Eesti maheala kohta ja mida täna kasvatatakse ning korjatakse? Kus on suurimad mahealad, kes korjavad mida ja mis mahus? Mis on potentsiaal kosmeetika- ja puhastusvahendite sektorile? Millist bioressursi koguda? Maameti mahealade mahealade kaart on suurepärane töövahend mahekorjajatele ja selles sektoris alustajatele. Ikka selleks, et eesmärgid reaalsuseks saaksid.

14.35-15.00 Mis on 100% looduslik toode? Millised tooted saavad milliseid sertifikaate kasutada? Kes annab nõu ja kes kontrollib? –
Natali Promet, Terviseameti Kemikaali- ja Tooteohutuse Büroost selgitas miliste mahetoodete juures millised sertifikaadid on kasutusel ja kes neid kontrolib.
Konverents kulmineerus paneeldiskussiooniga, kus Karel Rüütli – Mulieres OÜ, Signe Kalk – Signe SeebidMaris Millner – Chemi-Pharm, Heiki Kanne – Aesti, Märt Miljan – LUMI ja Pille Lengi – TILK arutlesid, mis on “looduslik” ja “mahe” tooraine ning kus paiknevad selle määratlemise kitsaskohad praktikas? Millist toorainet võiks kasutada mahe- ja looduskosmeetika sektor Eestis?
Arutelu lõppes Krista Kulderknupi ja Martti Kalvik Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumisti konstruktiivse kokkuvõttega olukorrast riigis.

Esitlused lae alla siit:

2018-05 LUMI organic estonia

Anu Nemvalts Korje 1005.2018 (1)

DDIFFERENCE esitlus 2018 mai_ET

Presentatsioon_Eva Maran_10.05.2018

Natali Promet – terviseamet 10.05.2018

Digiturundus ja eksporditurud-Martin-Paršin-Organic Estonia konverents – 10.05

Ökomärgiste kampaania_meediatulemused_2017 sügis